First time

Hopp! Då har man skaffat sig en blogg, jag är kanske lite efter...
Men om jag kommer vara speciellt aktiv, det vet i katten asså. Mitt liv tillhör ju bdb, haha.

Idag har det varit en bajs dag med någorlunda bra inlägg eller vad man ska säga...
Jag hade egentligen sovmorgon idag men kunde inte utnyttja den för det går ingen buss vid bra tid.
Så jag, Sandra, Sam & Sabbe satt i gallerian i ungefär 2 timmar och glodde på folk.
Sen var det matten och det var väl den mest vettiga lektionen jag har haft idag. Känns bra när man äntligen fattar matten. Men så ska vi inte ha prov på detta kapitlet (sannolikheter) och det kan kännas lite surt att inte visa att man äntligen kan. Men sen är det nationella så man får väl visa det då, om man nu fortfarande har glöden uppe.

Och som nästan resten av veckan har det inte varit god mat i skolan, så det har blivit fil och flingor ett antal dagar. Visst, det mättar, men bara för stunden så man har gått på låg energi halva veckan.
Efter lunchen var det dags för teater och jag var som vanligt inte på teaterhumör. Iaf inte till att öva på "Pelikanen"...
Men det var skönt att jobba ute idag, då blir man lite gladare på nåt sätt.
(Speciellt när dagisbarnen frågar om vi spelar golf, hihi.)
Men min kropp tyckte väl inte att det var lika skönt att vara ute. Jag brände mig rejält på hals/bröst... Och rödhårig som man är och med ett pigment som är ovän med solen så börjar det självklart klias. Då mår inte Fiida bra!
Å det märktes väl senare för jag hade världens svårigheter med ett par repliker och bidde nära lipen. Blää!

Sen kom Daniel cyklande förbi och jag ville egentligen bara skrika till alla; "FUCK PELIKANEN" och springa bort till Daniel och krama om honom och aldrig släppa. För idag var det just en sån där jobbig dag där man bara vill till Daniels famn. Men han fick cykla hem utan kramar, snyft!
Och där stod jag med mitt manus i handen och tårar bakom solbrillorna.
Men när Hanna skulle ha sitt betygssamtal stack jag bort till bussen och där fann jag Sandra & Sam.
Dom vet allt hur man ska liva upp mig utan att verka överdrivande :)

Har i alla fall fått min andra livsdrog idag, choklaaaad! Mumma, men ska inte vräka mig i hela den idag för då får jag höra Daniel som kallar mig tjoooockiis hela helgen, hihi.

Det som gäller framöver är att ha kul på klassfesten som är imorgonkväll. Hoppas det blir någorlunda kul. Jag har dels inte festat på skitlänge och sen hoppas jag att det ska bli kul med folket som kommer dit, blir kanske halva klassen trots många spelningar dagen efter...
Å på lördag ska jag upp tidigt och vara duktigt barnbarn hos mormor och morfar och efter fikat där ska mamma och jag dra vidare till sommarstugan och bädda sängar och lämna mat m.m. För det blir troligtvis så att jag & Daniel ska va där vid valborg, kan nog bli mysigt. Hoppas bara att det blir bra väder.
Och förhoppningsvis kan jag ta tillfället i akt å övningsköra lite om jag inte är allt för livad på fredagkvällen vill säga..

Nu är det nog dags att avsluta för dagen, har väl annat för mig.. Eller nåt liknande!


Kommentarer
Postat av: Älgi!

röva! :D

2008-04-24 @ 22:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: