Hard work

Denna helgen har jag jobbat ganska mkt.. Jobbade delad tur igår, men det var rätt så okej ändå. Sen idag har jag jobbat från 06.45 till 17.00. Det var mindre kul, hehe. Det tar på krafterna och man är med under nästan allt som händer under dagen. Ta upp patienterna på morgonen, frukosten, f.m:s vilan, 11 kaffet, middagen, kaffe vid 15 och sen är det segt de två sista timmarna av jobbpasset... Men pengar blir det, jag får tänka så. Dessutom har jag precis fått min första lön. Blev inte så mkt som jag trodde, men jag jobbade ju bara en vecka i juni, så det var inte så konstigt. Dessutom drar de skatt nu så jag får ju tillbaks lite cash nästa år. Kan vara bra det med! Jag längtar tills jag får min lön för juli, den kommer va nice tror jag :) Å hoppas jag, för pengar behövs!

I e.m har jag legat en stund på balkisen, måste ju vänja mig tills jag drar till Rhodos. På tal om Rhodos, nu är det skogsbränder där nere, men inte där vi ska bo som tur är.. Och för övrigt, idag är det 2 veckor kvar tills vi åker :)

Jag har även hunnit vara lite i sommarstugan i torsdagskväll och fredags! Daniel och jag drog dit, mamma & Nisse var även där. Första ggn jag såg mamma på typ 4 veckor, men ändå kändes allt som vanligt. Jag smågnatade och hade som vanligt den tråkiga tonen i mitt sätt att prata till henne. Typiskt! Nu har hon åkt tillbaka till Ormaryd men kommer nog hem imon.. Då kommer även Daniel :) Jag slutar tidigt imon, redan vid 13.00. Skönt! Å imon ska jag jobba med Fanny. Det kommer bli skoj!

Nu ska jag ta å sätta mig framför tv:n med en påse chips och ett glas mjölk.
Ska även försöka skriva lite i min dagbok, var ett bra tag sen...

Å ett STORT grattis till Martina Fransson som har fått sitt körkort :) Du är bra, tra la la!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: