Första riktiga veckan...

...på jobbet! Ska ju jobba på Österäng i K-berga. Ett ålderdomshem, och jag jobbar på avdelningen Tallängen, demensavdelningen... Det är 8 personer som bor där så det är lagom skönt. Innan har jag bara gått bredvid men denna veckan var min första ordentliga jobbvecka. Egentligen är jag bara sommarvikarie, men what the hell :) Däremot så känns det ju i kroppen att man jobbar. Även om det är bra nu, så har jag haft mina perioder. Ryggen och höften :/ Det tär på kroppen att hålla på med vissa lyft m.m.

Nu idag har mamma åkt till Nisse och ska vara där i 3 veckor :) Har hela lägenheten för mig själv. Jag ska göra den till min :D Moahaha, nädå. Men det känns som om den är min nu! Daniel ska komma hit i helgen, jag är ledig då, skööönt. Sen är det jobb nästa vecka mån-onsdag. Sen är jag ledig tors-sön. Riktigt härligt :D Då får vi se vad jag hittar på. Vill träffa Sam, Sabbe & Sandra nån gång med. Det gamla gänget träffade jag ju för cirkus en veckan sen :) Och ja, min tumme är bättre nu :P

Ikväll ska jag träffa Fanny & Tina. Kommer nog bli ganska mkt jobbprat, haha.
Å en film såklart :)

Nu när jag är lite ledig i veckorna skulle jag ju kunna ta och rensa igenom mitt rum som jag började göra för typ 2 månader sen. Sen dess har det varit lite huller om buller hela tiden. Det var väl halva rummet som blev klart och jag har jämt haft massa bröte i sängen så jag har sovit i gästrummet i snart, ja snart 2 månader tror jag. Jag tycker om att sova där, men nu börjar jag faktiskt "längta" tillbaka till mitt rum och min egna säng :)

Hoppas ni får en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: