Fredag 18 juni

Sitter ihop krupen i bäddsoffan i sommarstugan och lyssnar på vinden som tar tag i det lilla, lilla blåa huset. Jag och mamma kom ut till Ormaryd igår vid två tiden. Då var det strålande sol och allmänt bra sommarväder. Idag leker vinden lite mer så jag har mestadels hållt mig inne.

Tanken var att jag och Sabbe skulle till UP ikväll, då det är skumparty och efter denna helgen bommar UP igen. Men eftersom Sabbe slösar upp sina pengar på nåt-hon-inte-vet-vad-det-är så ändras kvällens aktiviteter. Jag stannar kvar här och grillar med mamma & Bengt och så får vi se vad klockan blir när jag drar mig mot Sketlanda.

Ungjävlarna, det vill säga; Sandra, Sam, Sabbe och jag, skulle egentligen åkt till Boda Borg i onsdags. Men när vi tre kommer hem till Sabbe hittar vi henne på altanen i underkläder. När Sabina säger "Nu är det så här.." så vet man att dagen kommer sluta på nåt annat sätt än vad man från början trodde. I detta fallet stack vi till Öland och utnyttjade sommarvädret till max! Vi började med lunch i Borgholm och sen gick vi gatan upp mot bilen och sen fortsatte vi till Köpingsvik. Där blev det till att bada i havet (årets första dopp för min del dessutom) och sen låg vi å göttade oss på stranden.
Jag gillar våra spontana idéer :)


Och om en vecka kommer jag befinna mig på Öland igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: