Mitt smultronställe

Jag kan verkligen sakna sommarstugan!. Ändå har jag bara några minuters gångavstånd till flera olika badplatser som ligger så fint vid havet. De senaste två åren spenderade Zoran och jag mycket tid där, både över våren, sommaren och hösten. Hade vi bott närmare så skulle vi vara i full gång med att fixa de sista detaljerna på dasset, klippa gräset, ränsa i rabatter, vattna på grönsakslandet och disskutera om det verkligen var mitt fel att kajakturen förra sommaren gick så dåligt ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är en sådan härlig frihetskänsla där. Att vakna tidigt på morgonen och gå ut och andas frisk luft. Lite lagom svalt men man känner att det kommer bli en varm dag. Det gör inget att man blir lite blöt om fötterna när man går genom daggen på väg till dasset. Frukosten smakar mycket bättre i morgonsolen på bryggan! Man struntar i vad klockan är, man gör vad man känner för och äter när man är hungrig. Bästa sommarmenyn; färskpotatis, skinka i strimlor, gräddfil och gräslök. (Tack, David!) Dessutom är det ens egna gräslök så man kan bara gå ut i trädgården och klippa av en nypa. Man går runt i bikini och slänger på sig nån gammal fulsnygg kofta om man fryser. Man struntar i hur man ser ut och man bara är. Jag saknar att ligga och sola på bryggan medan Zoran fiskar. Att ta en promenad och plocka hallon längs grusvägen. Solkrämsdoften och en stråhatt! Jag saknar till och med att klippa gräset.
 
Det hade jag inte trott för 10 år sedan. Inte nån annan i min familj heller för den delen...
Jag låg mestadels och sov på soffan när vi var där eller halvslumrade i skuggan
och avskydde när någon bad mig köra ner ett lass med skottkärran till komposten.
 
 
Det som gör att det hela blir så bra när man är där är ju läget, naturen och lugnet.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, jag längtar verkligen till sommaren nu! :D

2014-05-05 @ 01:54:38
URL: http://lowice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: