Gottegris!

Sen nyår ungefär så har jag försökt att dra ner på sockret jag får i mig. Saft, kakor, godis m.m. men däremot inte det dolda sockret som i yoghhurt, ketchup, sylt m.m. eftersom jag nöjer mig med "det lilla". Det har gått rätt bra, men nu på senare tid har jag haft en sockersvacka. Innan hade jag en godisdag i veckan men en blev till två eller fler. I söndags köpte jag mig en godispåse och idag har jag bakat kladdkaka. Tog däremot en liten bit men det finns ju massa kvar så imon är jag på att igen ;) Jag har ett par tjejer på jobbet som också håller på att banta ner sockret, så det är ändå skönt att kunna peppa varandra men ibland kickar det där sockermonstert in alldeles för mycket.
 
Så här såg det ut i söndags.
 
Och så här såg det ut ikväll.
 
Idag har jag jobbat på en annan avdelning på huset och det är rätt nyttigt. Man går alltid och ojar sig lite innan eftersom man inte känner deras boenden m.m. men allting löser sig. Jag har haft en jättetrevlig dag både med de gamla och min kollega. Ett lite lugnare tempo vilket behövs emellanåt eftersom det körs järnet uppe hos oss.
Men imon är jag tillbaka på hemmaplan och ska jobba ihop med Petra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: